Game: De Pont

Als eindproject van mijn minor Game Design ben ik in groepsverband bezig geweest aan het project De Pont. Het project is een initiatief van het bedrijf Submarine Channel, die onderzoek doet naar de verschillen in game makers en story tellers. De opzet van het project was dat iedereen dezelfde assets/models kreeg en gekeken werd wat mensen uit verschillende disciplines daar mee doen.

Wij hebben dit project met het genre thriller gemaakt. Het spel begint op de kade bij Amsterdam Centraal, als je op de pont stapt vaar je naar de overkant. Door de dichte mist heb je een aanvaring met een vrachtschip. De pont werkt niet meer en het blijkt dat er verder niemand is op de pont.. Je klimt naar het andere schip toe op zoek naar onderdelen. Het blijkt een spookschip te zijn. Uiteindelijk vind je een weg door het schip en vind je de benodigde onderdelen. Je maakt de pont en vervolgt de weg naar de overkant.

Het spel is gemaakt in de game engine Unity3D. De 3D modellen zijn grotendeels aangeleverd, de modellen van alles op het vrachtschip zijn door teamleden gemaakt. Het spel is grotendeels geprogrammeerd in Javascript en kleine stukjes C#.

AT5 heeft een kort item gemaakt over ons project en het doel van het gehele project.